Episode 30: Anna Moxnes - om refleksjon, diffraksjon og veiledning

Begrepet refleksjon og å reflektere møter man ofte både i studier og i fagsamtaler på jobb. Hva betyr det egentlig? Hva blir vi bedt om når vi skal reflektere? Hva er sammenhengen mellom refleksjon og diffraksjon, bortsett fra at begge er metaforer om lysbrytning? Vi snakker med Anna Moxnes på USN.

Creators and Guests

Nina Odegard
Host
Nina Odegard
Førsteamanuensis Nina Odegard er barnehagelærer med doktorgrad i pedagogikk. Hennes forskningsinteresser er banrehagepedagogikk, pedagogisk filosofi, estetisk utforskning, bærekraft, miljøspørsmål, Reggio Emilia pedagogisk filosofi hvor demokrati, rom, materialer, og pedagogisk dokumentasjon er sentralt.
Øystein Skundberg
Host
Øystein Skundberg
Førsteamanuensis Øystein Skundberg er utdannet lærer med en doktorgrad i pedagogikk. Han jobber som førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning ved OsloMet. Hans forskningsinteresser er spesialpedagogiske emner, barndomshistorie og pedagogisk historie, pedagogisk filosofi og forståelser av barn og unges seksualitet.
Anna Moxnes
Guest
Anna Moxnes
Anna Moxnes er førsteamanuensis i pedagogikk ved USN, Drammen. Anna Moxnes forskningstemaer er innenfor feministiske og ny-materialistiske perspektiver. Moxnes sine forskningsinteresser involverer både høyere utdanning, veiledning og barnehagepraksiser som eksempelvis: relasjoner mellom barn og dyr, og barn og estetikk i barnehagen.
Episode 30: Anna Moxnes - om refleksjon, diffraksjon og veiledning

headphones Listen Anywhere