Episode 2: Tove Lafton - om lekens forundringskammer og ulike perspektiver på lek

Om lekens forundringskammer og ulike perspektiver på lek. Episoden er tatt opp under corona på telefon, og ble derfor mer skurrete vi skulle ønske. Vi valgte likevel å publisere da innholdet er viktig og relevant.

Creators and Guests

Nina Odegard
Host
Nina Odegard
Førsteamanuensis Nina Odegard er barnehagelærer med doktorgrad i pedagogikk. Hennes forskningsinteresser er banrehagepedagogikk, pedagogisk filosofi, estetisk utforskning, bærekraft, miljøspørsmål, Reggio Emilia pedagogisk filosofi hvor demokrati, rom, materialer, og pedagogisk dokumentasjon er sentralt.
Øystein Skundberg
Host
Øystein Skundberg
Førsteamanuensis Øystein Skundberg er utdannet lærer med en doktorgrad i pedagogikk. Han jobber som førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning ved OsloMet. Hans forskningsinteresser er spesialpedagogiske emner, barndomshistorie og pedagogisk historie, pedagogisk filosofi og forståelser av barn og unges seksualitet.
Tove Lafton
Guest
Tove Lafton
Tove Lafton er professor i pedagogikk ved institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet – Storbyuniversitetet. Hun har doktorgrad i pedagogikk med fokus på digital teknologi i barnehagen. Laftons forskning handler om digital danning, personalutvikling, digital kompetanse, refleksjon, studentaktiv læring og pedatgogisk ledelse og mye mer