Episode 13: Dag Ø Nome - om de yngste barna og tingene deres, Latour og mye mer

Tingene har også et liv seg imellom, sier Dag Øystein Nome. Lurer du på hvordan Nome tenker og skriver om de yngste barna i barnehagen, hvem han tenker sammen med og hvorfor han skiller mellom barnehageperspektiv og barns perspektiv er denne episoden noe for deg.

Dag Øystein Nome
Dag Øystein Nome
Dag Øystein Nome arbeider som førsteamanuensis i pedagogikk ved Universitetet i Agder. Han er utdannet førskolelærer og har arbeidet i 25 år som førskolelærer og lærer i skole og barnehage. Han har i tillegg spesialkompetanse som Steiner-pedagog og er gjestelærer ved Rudolf Steinerhøyskolen i Oslo. Nome har doktorgrad på barn-barn-relasjonene på småbarnsavdelinger. Her har han utforsket det han har kalt «barns nonverbale sosiale handlingsrepertoar».
Episode 13: Dag Ø Nome - om de yngste barna og tingene deres, Latour og mye mer